woensdag 29 augustus 2012

Beste Wolf in Schaapskleren (#58),

ik vind jou maar een rare. Er zijn toch heus wel betere manieren te vinden om de mensen, dieren en dingen in de luren te leggen.
(O! Over Luren gesproken. Weet jij wie dat zijn? Ik heb ze nog nooit gezien, maar ik ben dan ook geen expert in het leggen er van.)
Anyway. Waar was ik? Oja! Dat je zo'n vreemde knakker bent.
Wat ik bijvoorbeeld niet snap is waar je die Schaapskleren vandaan haalt. Ik bedoel. Als je naar de kleermaker gaat voor een Schaapsklerenkostuum, dan weet toch iedereen metéén wat voor snuiter ze voor hun neus hebben staan. Ja hoor, zeggen ze dan natuurlijk, je dacht zeker dat ik jou schaapskleren ging verkopen om vervolgens op de kinderboerderij mijn onnozele hals door te laten bijten! Ha! Dacht het niet! Mijn winkel uit, jij hondsvot! Daar is de deur!
En als je dan, ondanks álles, ergens op de zwarte markt je schaapstenue hebt weten te bemachtigen, of je oudtante met behulp van al die luren zo gek hebt weten te krijgen om er eentje voor je te vilten, vind ik het nóg een ongeloofwaardig verhaal. Want zo'n pak is toch veels te warm! Dat zit helemaal niet lekker. Lijkt mij dan. Het gaat óver je eigen harige vel heen! Ook nog eens.
Nah! Geen wonder dat ik je al zo lang niet heb gezien of gehoord. Zo met die opwarming van de aarde en al. Dat lijkt me jouw bestaan er niet gemakkelijker op maken. Tjonge. Ik zou bijna medelijden met je krijgen.
Maar dat doe ik niet.


Sterkte,

Tjielp



Geen opmerkingen:

Een reactie posten