zaterdag 18 augustus 2012

Hoi Meeuw (#48),

als ik jou was zou ik de héle dag zweven. Wiiiiiiiiiiiiiiiiioeoeoeoeoeoeoeoeoeoew, riep ik dan, terwijl ik dat deed. Mensen maken nou eenmaal graag overal kabaal bij. Ik weet niet precies waarom dat is. Het is wel lastig, want zo hoor je niet zo veel.
Misschien zou ik na mijn eerste zweeftocht (of hoe heet dat) en na mijn aanvankelijke gegil net zo zwieren als jij dat doet. Alsof er niets in de wereld is wat belangrijker is dan dat.
Zou ik mijmeren onderweg? Zou zweven voor mijn armen en benen net zo voelen als het voor mijn ogen voelt om er naar te kijken? Dat hoeft niet natuurlijk. Net viel het me bijvoorbeeld nog op dat mijn hoofd zich heel anders voelt dan mijn voeten. Mijn verstand heeft zich namelijk ergens vandaag als een dikke norse onvermurwbare pad in mijn hersenpan genesteld, terwijl mijn tenen ondertussen stiekem jubelen in mijn slippers.
Dat kan dus. Dat er twee uiteindes aan één Tjielp zitten die allebei iets anders roepen.
Moet je eens op letten, Meeuw, of jij dat ook hebt. Misschien heeft jouw snavel wel helemaal geen zin om te zweven.
(Ha! Rare vogel, die snavel van jou.)


Dag Meeuw,
zweef ook maar een beetje voor mij,


Tjielp

2 opmerkingen:

  1. O! Hoe dat toch zou zijn om te kunnen vliegen! Niet alleen maar van voor naar achter van links naar rechts kunnen gaan, maar ook van boven naar beneden, in Loopings en Kurkentrekkers zelfs, mocht je daar ineens zin in hebben. De wereld een grote lappendeken onder je en de horizon die zich altijd maar ondeindig voor jou blijft uitvouwen.
    Meestal vind ik jou maar een herrieschopper Meeuw, maar jouw vléugels, die zou ik wel eens graag een dagje willen lenen, alsjeblieft-dankjewel.

    Van een héél jaloers schaapje, dat eigenlijk ook wel schaap-aan-een-vlieger had willen heten. Volgend leven misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi lieve tjielp dank voor je lieve bericht! Met mij gaat het goed maar oh zo druk! Het lijkt me zeker leuk om eens bij te kletsen! Misschien dan toch een keer in real life met fijne koffie en verhalen dele.? Lijkt je dat wat? Een pb? Ik zal eens kijken kom daar idd nooit meer! Liefs prul

      Verwijderen