woensdag 26 september 2012

Hoi Tijd (#88),

is het niet een idee om eens een keertje op vakantie te gaan? Een weekje ofzo? Je hebt het al sinds mensenheugenis zo verschrikkelijk druk en je gáát máár dóór. Vliegen, wonden helen, raad brengen, rozen baren, komkommers kweken en al dat soort toestanden.
Het is voor iedereen noodzakelijk om zo nu en dan eens op te laden. De boel de boel te laten. Ademhalen.
Dan kun je eens de dingen doen die je altijd al had willen doen. Armpje drukken met Wolk, Zon over zijn bol aaien. O, en eindelijk eens kennismaken met Gezelligheid! Die houdt maar niet op met zeuren over dat ie jou nog nooit heeft ontmoet. Man, wat zou het fijn zijn als onze oren voortaan van zijn verzuchtingen verlost zouden zijn. Niet dat ie altijd maar aan het jammeren is, hoor. Dat doet ie alleen als je wat langer in zijn gezelschap verkeert. Voor de rest is het een tamelijk joviaal typje.
Hoe dan ook. Wij kunnen best even zonder jou. De mensen en de dingen. We vermaken ons wel. Maak je om ons maar geen zorgen. Het zal een beetje zijn alsof we aan het kamperen zijn, denk ik. Niet iedereen houdt daarvan natuurlijk, maar een weekje kan geen kwaad.
Dan moet jij trouwens wel zelf in de gaten houden wanneer die week voorbij is, want wij weten zonder jou niet meer hoe laat het is of wanneer het ooit weer maandag wordt.
Je mag ook langer dan een week hoor. Als je maar even een briefje stuurt: er is nu een week voorbij en ik blijf nog ietsje langer, want mijn hand zit in het verband, Zon is niet zo aardig als ik dacht en ik heb nog niet eens mijn tenen in Zee gestoken!
Bijvoorbeeld. Dan weten wij ook waar we aan toe zijn. En voordat je gaat is het ook wel handig om een adres achter te laten, zodat we je altijd kunnen bereiken mochten we in de war raken. Of juist eruit.
Misschien gaan we je wel missen.


Tjielp

2 opmerkingen: