zaterdag 22 september 2012

Hoi Zaterdagavond (#84),

de wereld is anders als jij er bent. Het donker dieper. De dingen houden hun adem in en zeggen alleen iets als het echt moet. Er is meer stilte dan gewoonlijk.
En stilte is zo
groot.
Ik ben je in mijn eentje aan het verorberen en dat valt me op. Het is bijna te groot voor één mens. En te grote dingen brengen missen met zich mee. Voor je het weet ben je niet meer alleen, maar wel eenzaam.
Misschien dat daarom bijna iedereen ervoor kiest om jou in het gezelschap van anderen te nuttigen. Met veel achtergrondruis enmeervandatsoortzakenalsjeblieft.
Gelukkig schreef ik jou een brief, zag ik een vallende ster, deed een wens, vulde mijn verlanglijst aan, begon een avocadoplant, stuurde een kaart aan een onbekende, pakte een cadeautje in en hoorde een lief muziekje voor het eerst en het laatst.
Hoei.
Ik vond van alles in je stilte.


Ssstjielp

1 opmerking: