maandag 17 september 2012

Lieve Tjielp (#79),

Heb lief.
Houd moed.
Maak lol.
Wees geduldig.
Geef betekenis.
Maak vrienden.
Zeg ja tegen het onverwachte.
Zeg nee tegen bosbessenmuffins.
Voel je vrij.
Geniet van de zon.
Lach veel.
En om jezelf.
Wees opmerkzaam.
Doe dansjes.
Kijk met allebei je ogen.
Luister langzaam.
Durf.
Zing liedjes op de fiets.
En onder de douche.
Slaap zacht.
Wees goed.
En gelukkig.
Groei.
Doe.
Droom.
Eet appels.
Ga vaker naar zee.
Geef aandacht.
Haast je niet.
Wees eerlijk.
Twijfel niet.
Onthoud alleen het goede.
En het wonderschone.
Vergeet de horizon niet.
Groet vreemdelingen.
Wees open.
Blijf leren.
En spelen.
Vier feestjes.
Laat waaien.
Hou van je geheimen.
Klim eens in een boom.
Gil elk jaar minstens één keer zo hard als je kunt.
Wees wie je bent.
Zeg altijd dag voordat je gaat.
Alles komt goed.


Dag.



Groet van de Dingen


6 opmerkingen:

  1. Goedenavond Tjielp,
    Wonderschoon weer. Kom je nog steeds lezen hoor.
    Vind het liefselijk allemaal ;).
    Deze had ik vandaag wel nodig...de gil van dit jaar......Verder gaat het goed met me. Heb een hoop genietzels en schilder of teken nu elke dag. Dat is mijn nieuwe ademhalen.
    Heel veel liefs van nEttie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Ettieke, ik hou ook van mijn nieuwe ademhalen :-)
      Goed om weer van je te horen. Ik ben benieuwd naar je tekeningen en schilderijen.Als ze ergens te bewonderen zijn, hoop ik het te horen.
      X

      Verwijderen
  2. Lieve Tjielp,
    Wat een fijn lijstje van de Dingen.

    Gaan we lekker toch een keer bosbessenmuffins eten?!
    Ik hou ook van stout.
    :-)

    Sascha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat van die bosbessenmuffins is omdat ik telkens weer vergeet dat ik, vreemd genoeg, misselijk van die dingen word.
      Met kersentaartjes daarentegen heb ik helemaal geen problemen.
      ;-)

      Verwijderen
  3. Wat een wijze raad van de dingen! Mooi hoor. Deze ga ik af en toe herlezen.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie lijst!
    Kus van Schaap

    BeantwoordenVerwijderen