woensdag 31 oktober 2012

Beste Oktober (#123),

gadverpielekes, wat is het toch verschrikkelijk om elke keer weer afscheid te moeten nemen. Maar ja, het moet. Want ik deed het ook al van September, Augustus en Juli en anders is het niet eerlijk. Ik zie het al voor me...

Augustus: Hoi Oktie, ben je d´r weer? Wastleuk?
Jij: Hey Augie, mja ging wel. Beetje wisselvallig. Af en aan. Zo en zo. Veel waaiblaadjes. Je kent het wel.
Augustus: Hmm, ksnapput. Maar gelukkig was er de brief van Tsjilp. Die van mij was echt onbegrijpelijk, haha! En Sep vertelde dat in die van hem een soort smeekbede stond om nog een dagje langer te blijven. Whahaha, alsof ie daar zin in zou hebben, de luie drol! Hilarisch figuur hoor, die Tsjilp.
Vertel ´s, wat stond er in de jouwes?
Jij: Ehm. Brief? Tsjilp? Wat? Wie?
Augustus: O. Dat. Ehm. Zie je later, Oktie, ik herinner me opeens dat ik een dringende afspraak had met Juultje. Iets met een verdwenen evenaar. Geloof ik.


Nee. Dát gaat me niet gebeuren. Dus Oktober, het ga je goed. Dank voor alles.
Je was moedig en mild.



Dikke zoenen van Tjielp


ps. En de groeten van Koekoek. Die voor het eerst één van zijn vele gezichten liet zien en dolblij en druk aan het werk is achter de schermen.
pps. Zeg trouwens maar tegen Augustus dat het Tjielp is (Tjielp!) en niet Tsjilp. En dat ie een ondankbare blaaskaak is. Als zijn verstand tenminste groot genoeg is om dat te begrijpen. Zo. Ha!

2 opmerkingen:

  1. Hoi tssssssjilllp! Potverdorie wat vliegen die maanden voorbij zeg! Gelukkig dat november altijd Sinterklaas mee neemt en december zo warm en gezellig is. Optie maakt dan toch tenminste plaats voor goed gezelschap! Hoei!
    Xxxx schhhhhaaaaappppp

    BeantwoordenVerwijderen