dinsdag 16 oktober 2012

Beste Tuinbonen (#108),

kennen jullie dat? Het gevoel dat je je excuses aan jezelf wil aanbieden?
Voor al die keren dat je dacht iemand anders dan jezelf te moeten zijn. En aan al die dingen in en aan je eigen ik die je helemaal niet wil hebben. Lange tenen, witte benen, blozende wangen die maar komen en gaan wanneer het ze blieft, stamelwoorden, wriemelhoofd.
Soms word ik wakker door iets of iemand die juist beschermt wat ik probeer weg te gooien uit mezelf. Vandaag zag ik een zachtmoedige held.
En zei ik sorry tegen mezelf.


Tjielp


ps. Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit nu allemaal aan jullie vertel. Vooral niet omdat ik jullie zojuist heb opgegeten. Ik denk dat het komt door jullie ouderwetse uitstraling. Dat heeft iets geruststellends.
Vind ik.

6 opmerkingen:

  1. En weer een mooie Tjielp!
    Ahhh,,,tuinbonen zijn (naast ouderwets en geruststellend) yammie...

    Kan het linkje/filmpje niet zien helaas....

    Els X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Els, wat jammer! Hoe kan dat? Als ik het probeer, lukt het wel.
      Als je op de site van Ted.com gaat en Susan Cain zoekt, kom je er ook. Het is echt de moeite waard. En je kunt het ook met ondertiteling kijken.
      Ik hoop dat het lukt!
      X

      Verwijderen
  2. Susan Cain is geweldig :-D dankjewel, tjielp

    geertanoniem

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alsjeblieft! Fijn hè, dat soort goeie vondsten :-) We want more!

      Verwijderen
    2. Super! Kei interessant! xxx Karlijn

      Verwijderen