donderdag 25 oktober 2012

Hoi Sokken (#117),

sjee, het heeft wel een hele tijd geduurd om te bedenken dat ik jullie natuurlijk ook een brief moet sturen. Ik bedoel. Zelfs Báárd kreeg al een brief en daar hou ik niet eens van!
Ik zie jullie elke dag, maar dat betekent niet dat ik jullie maar moet overslaan. Nee, niks daarvan. Ik neem jullie niet voor vanzelfsprekend. Hu!
Kijk maar! Een brief om te zeggen dat ik elke ochtend weer zin heb om jullie te zien. En nooit, maar dan ook nooit, zonder jullie zou kunnen. En ook niet zou willen trouwens. Nee! Stel je voor dat je in een warm-land-met-een-vriendelijk-briesje-ergens-in-de-buurt-van-de-evenaar zou wonen en elke dag op je blote voeten in je eigen tuintje zou moeten rondscharrelen waardoor je je zo lekker ongedwongen voelt. Brrr. Getsie. En daar heb je dan natuurlijk ook geen winkel waar ik kan gaan kijken welke van jullie nou echt bij mij horen. Voor van die dagen dat je het allemaal niet meer weet. Bij jullie weet ik het altijd! Kwestie van de juiste klik. Het is er of het is er niet. 
O, en wat ik ook zo leuk aan jullie vind is de manier waarop jullie aan de waslijn hangen. Er is niemand die dat zo aandoenlijk kan als jullie. Slapende konijnenoren. Och toch.
Ik mis jullie als jullie kwijt zijn. Wat is dat trouwens, over kwijt gesproken, dat er soms ineens eentje van jullie vandoor gaat en nergens meer te vinden is? Ongelofelijk hoor. Hele bergen mensen breken zich daar het hoofd over. Ik denk zelfs dat er meer mensen zijn die zich afvragen waar jullie toch naar toe verdwijnen dan dat er zijn die nadenken over waar wij zelf vandaan komen of naar toe gaan.
Trouwens. De meeste dingen die zo onvindbaar zijn, zijn door iets of iemand opgegeten. Maar daar wil ik verder niet over nadenken.
Wat wilde ik nou eigenlijk zeggen? Oja! Dat ik een held op sokken ben.
En blijf.


Tot morgen!

Tjielp

7 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk (herkenbaar) blog Lieve Tjielp.
    Had ik je al verteld dat ik een sokkentic heb?

    Els X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, maar ik wist wel dat ik niet de enige ben die sentimenteel doet over sokken. Ik ken iemand die al jaren geen afstand kan doen van twee paar sokken die ooit in een ver verleden zijn gekrompen in de was.
      :-)

      Verwijderen
  2. Hey Muske....sokkenheld,
    500 met sokken....Geweldig Kanjer Respect!!!
    Heel lieve dinges xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hee jij ook hier? ;-D namaste idd, kom ik overal dezelfde gezellige mensen tegen, fijn.;-)
      wat bedoel je met 500? is Tjielp 500 dagen gestopt?
      geertanoniem,

      Verwijderen
    2. Haha, kei leuk! Dankjewel voor de opmerkzaamheid, medehelden :-)

      Verwijderen
  3. gefeliciteerd met je 500 op sokken, applausklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapklapperdeklap ;-)
    geertanoniem

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och gut och gut och gut! Slapende konijnenoren! Propje! Of een bolletje (een bulleke)? Ik wil er graag nog wat zinnigs over zeggen, maar sinds de slapende konijnenoren heb ik alleen nog maar gekleurde confetti in mijn hoofd. Smak van schaap

    BeantwoordenVerwijderen