donderdag 8 november 2012

Beste Oorsprong (#131),

dus als ik jou moet geloven, dan bestaat alles om mij heen en ikzelf daarbij, omdat er ooit, heel lang geleden, één iemand besloot uit iemand anders zijn oor te springen?
Uh huh.
Wie was die durfal dan? Waar sprong die naar toe? En waar is ie gebleven? Was het een man of een vrouw? Een dier, een ding? Of iets daar tussenin?
Wat gebeurde er onderweg dat er ineens bestaan ontstond? Dat gaat toch niet per ongeluk?
En misschien nog wel belangrijker: van wie was dat oor? Oe! Dat moet me toch een joekel zijn geweest. Waar zou die dan vandaan komen? Wat was er voordat jij er was? 
Eerlijk gezegd vind ik het allemaal nogal vergezocht en ongeloofwaardig klinken, Oorsprong, neem me niet kwalijk. Ik moet toegeven dat Komaf, Aanvang en Oorzaak soortgelijke beweringen doen, maar dat zijn nou niet direct de meest betrouwbare bronnen. Dat lijkt me duidelijk.
Nee, ik ga maar eens een stukje verderop kijken. Wie weet vind ik daar iets waar ik wel oren naar heb. 

Groet,

Tjielp

4 opmerkingen:

  1. ergens in het verhaal speelt ook nog een lijk mee (oorspronkelijk)
    verduidelijkt dit het enigszins?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Net de hartelijke groetjes van De Bron.

    Els X

    BeantwoordenVerwijderen