donderdag 22 november 2012

Pssst Tjielp (#145),

ik weet niet of er iemand in de buurt is, maar misschien is het beter om deze brief in je eentje te lezen. Helemaal alleen, bedoel ik dan, dus zelfs zonder meneer Tjielp. Je weet tenslotte maar nooit hoe de dingen lopen.
Okee, ben je er klaar voor? Ja?
Ik heb een eiland voor je gevonden! Voor je eerste wens, weet je nog! Tadaaaa!
Het lag zomaar ergens te slingeren en het was verder van niemand, dus heb ik het voor je meegenomen. Het is een knapperd, kan ik je alvast verklappen. Ik weet dat je nu nog geen tijd hebt voor vakantie, dus ik zal ´m goed voor je bewaren op een geheime plek met een beetje zon en genoeg water, zodat ie niet verpietert enzo, want dat zou verschrikkelijk zonde zijn. Je hoort te zijner tijd wel waar dat is. Nu is het het beste als je zo min mogelijk concrete informatie hebt. Niet dat we iets verkeerd hebben gedaan natuurlijk! Gewoon. Voor de zekerheid. Vertrouw me maar. Ik weet waar ik het over heb.
Nou. Genoeg administratieve zaken. Hoe vind je het? Had je zeker niet verwacht, hè? Ha! Wat ben ik toch een toffe peer. Ongelofelijk. Al zeg ik het zelf. Maar ik weet heus wel dat jij dat ook vindt hoor, Tjielp. Toch? Jawel!


Tot later!

Koekoek

ps. Het is waarschijnlijk het beste om deze brief meteen te vernietigen nadat je 'm gelezen hebt. En schrijf ook voorlopig niet terug. Ik neem wel weer contact met je op als de kust veilig is. En maak je geen zorgen. Verlanglijst en ik zijn onvindbaar, laat dat maar aan mij over. We hebben zo veel hagelslag meegenomen dat we wel een jaar of drie kunnen wegblijven. Mocht dat nodig zijn. Ik verwacht van niet. Ik denk niet dat ik het überhaupt zo lang uithoud met Verlanglijst. Wist je dat ik elke ochtend moet luisteren naar ellenlange verhalen over wat hij allemaal gedroomd heeft en ik moet nog opletten ook, want op het eind verwacht hij dat ik er een interpretatie op los laat en hij houdt niet op met zeuren totdat hij er één heeft gehoord waar hij van gaat glimmen. Afschuwelijk. Maar goed. Ik doe het allemaal voor jou.
Dus. 
pps. Tabee!

1 opmerking:

  1. Ik heb niks gelezen, want dit is natuurlijk geheim, ik wou alleen maar even zeggen dat je heel veel geluk hebt met Koekoek, Tjielp! ;-) xxxk

    BeantwoordenVerwijderen