woensdag 5 december 2012

Dag Eiland (#158),

Koekoek heeft me dringend verzocht geen brieven aan hem te sturen, omdat dat onderduiktechnisch gezien niet zo handig is, maar hij heeft níet gezegd dat ik geen contact met jou mag zoeken!
We hebben elkaar nog niet ontmoet, maar ik heb veelbelovende verhalen over je gehoord. Gaat alles volgens plan daar? Is er wel voldoende hagelslag of zal ik nog wat sturen?
Ik schrijf je, omdat ik je wil vragen alsjeblieft goed op Koekoek  te letten. Het is niet dat hij dat zelf niet kan, maar er is maar één zoals hij en ik mis hem een beetje.
Hij is het niet gewend om niets te doen te hebben en heel lang alleen te zijn, dus misschien is het goed als je af en toe eens wat met hem praat. Een beetje filosoferen, zodat zijn hersenpan niet op tilt slaat. Daar word ie namelijk nogal wrokkig en zwartgallig van. Daarmee vergeleken zijn de kuren van Verlanglijst een zoete zegen, dus het is verstandig dit te allen tijde te vermijden.
Zoals je wel gemerkt zult hebben, is Koekoek dol op avonturen beleven en plannen maken en uitvoeren, Maar hij houdt ook van onpeilbare diepte, de horizon en wolken. Ik vermoed dat jullie op dat vlak veel met elkaar gemeen hebben en elkaar heel wat zouden kunnen leren.
O! En lol maken natuurlijk. Ik ken niemand die zo veel moppen kent over de horizon als Koekoek. Je kan hem geen groter plezier doen dan heel hard om ze te lachen. Ik weet zeker dat hij dolgraag eens een eiland zou zien schuddebuiken.

Dankjewel alvast!
En doe de groetjes aan Koekoek, maar wel pas wanneer hij diep in slaap is.


Tjielp

ps. Dit is een geheime brief natuurlijk. Dat snap je zeker wel, hè Eiland? Eet 'm maar meteen op als je klaar bent met lezen. Op een bedje van zeewier. Dat zal wel smaken, dacht ik zo.

1 opmerking:

  1. Ooooooow neeee! Ik lees dit in de verkeerde volgorde natuurlijk, en ik ben nu al gespoild over wat er uiteindelijk met eiland gaat gebeuren. :( :( :(. Ben diep bedroefd. Dag lief eiland, ik hoop dat je maar mooie avonturen mag beleven, daar op de bodem van de zee. Ik kan je wel wat hagelslag komen brengen, op mijn surfplank?

    BeantwoordenVerwijderen