donderdag 20 december 2012

Geacht Einde Van De Wereld (#173),

bij deze moet ik u helaas teleurstellen en onze afspraak voor morgen afzeggen. Ik ben mij er van bewust dat het kort dag is, maar ik probeer nu al enige tijd duidelijkheid te krijgen over onze eventuele ontmoeting en u blijft uzelf maar in nevelen hullen. Dat doet uw betrouwbaarheid geen goed, kan ik u vertellen.
Het is u kennelijk zelfs op dit late uur nog altijd te veel moeite uw komst definitief te bevestigen, dus heb ik besloten de eer aan mijzelf te houden en helemaal af te zien van ons treffen van morgen. Buiten dat zijn mij enkele grimmige berichten over uw onstuimige karakter ter ore gekomen en ik moet eerlijk bekennen dat deze mijn besluit voor dit moment de nodige ruggegraat verschaffen.
Ik heb uit allerlei bronnen vernomen dat ik niet de enige ben die door uw toedoen in het duister tast, dus ik kan u geruststellen: de woorden in deze brief zijn geschreven uit naam van iedereen. Nu weet u in elk geval waar u aan toe bent en kunt u wellicht eens ervaren hoe prettig zoiets in feite is. 
Omdat ik weet dat deze brief niet is wat u verwacht had te vinden in uw brievenbus deze ochtend en mijn nieuwsgierigheid naar u, ondanks eerdere tegenwerpingen, onstuitbaar is, wil ik u graag een ander voorstel doen.
Zal ik eens naar u toe komen? Dat heeft misschien wat minder voeten in aarde en ik hoor dat u een prachtig uitzicht heeft. Denkt u er maar eens goed over na, maar niet te lang: uw imago kan best een opknapbeurt gebruiken, dacht ik zo.
U kunt mij bereiken, per post of telegram, in de Brievenfabriek.

Met vriendelijke groet,


Tjielp (en de rest)

3 opmerkingen:

  1. See youlateralligator!
    Grts van lynoniem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hear Hear Tjielp, wat een geweldig blog!

    Els X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben blij dat hij niet gekomen is! Merci Tjielp! -x- schaap

    BeantwoordenVerwijderen