woensdag 16 januari 2013

Ha Neuriën! (#200)

Jaaaaaaa, je bent jarig vandaag! Dat heb ik nèt bedacht! Dat kan dus gewoon hè, dat ik dat bedenk en dat het dan zo is. Kijk maar:
Gefeliciteerd en driewerf hoera!
Zie je wel?
Ik heb alleen geen cadeau voor je, want het was wel een beetje kort dag, dit hele gefeest en al. En zingen is niet zo gepast natuurlijk. Juist op jouw verjaardag zeker een beetje gaan zingen! Brrr!
Nee, dit is juist een dag om de onaffe dingen te vieren. De dingen die zogenaamd niet zo veel voorstellen. Die mislukt zijn of onvindbaar of pas laat ontdekt, niet tot bloei gekomen of alleen handig voor onderweg. Die niet zo opvallend, veel te bescheiden, nog niet begonnen of al weer voorbij zijn. De onopgemerkte, kleine, zachte, onhoorbare dingen.
Zoals jij.
Dat bedoel ik niet stom ofzo, maar zingen staat nu eenmaal hoger in het vaandel bij de meeste mensen dan jij. Ja, zo is het wel. Dat betekent niet dat het ook echt zo is. Er zijn zo veel dingen die zogenaamd beter zijn dan andere. Bij mensen is dat ook trouwens. Dat is om een beetje orde in de wereld te krijgen, want anders moet iedereen de hele dag nadenken en dat is zo veel gedoe. Hoewel ik zelf denk dat als iedereen wat meer zou denken er veel minder gedoe zou zijn.
Maar goed, genoeg gefilosofeerd! Het is feest! Hoezee! Voel je je al jarig? Ben je eigenlijk al weleens eerder jarig geweest? Wat vind je er van? Met wie zou je het liefst willen vieren? Hou je van cadeautjes? En wat zou je dan willen krijgen? 
Weet je, ik zat te denken. Zullen we samen bedenken dat alles kan! Echt alles, hè! Als wij dat nou met z'n tweeën doen, dan is het gewoon zo. Kijk maar:
Alles kan!
Sjee, wat een feest! Ik denk dat het de allerbijzonderste onopgemerkte verjaardag allertijden is.
Zo. Ik ga nu bedenken dat er een klein kersentaartje voor m' n neus staat. Wil je er ook één?


Dikke verjaarszoen,

Tjielp

2 opmerkingen: