vrijdag 8 februari 2013

Dag Stand van Zaken (#223),

wat ik zie vandaag is niet zo veel. En alles wat ik zie, bevindt zich buiten. Ik zie poes in zonneschijn. Ik zie wolken op weg. Ik zie bomen met geduld. De wind gaapt en duwt hier en daar lui een tak opzij. 
Als ik mijn ogen dicht doe, is er niemand thuis. Niets te zien aan stilte. Dat is voor oren, niet voor ogen bedoeld. Er hangt geen briefje op mijn deur, want een hoofd is geen huis en geen huizen hebben geen deuren.  
Mijn ogen zijn vensters, zeggen ze, dus daar door klim ik naar benee.
Klimop, klimaf.
De wereld is mijn achtertuin.


Tjielp

2 opmerkingen:

  1. Mooi! De wereld is mijn achtertuin, de Achtertuin is mijn wereld... ;-) xxxk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de wereld is ook mijn achtertuin, mooi, ben ik niet alleen ;-)
    geertanoniem

    BeantwoordenVerwijderen