donderdag 20 juni 2013

Hoi Hokus Pokus Pilates Pas (#355),

laatst hoorde ik in de wandelgangen dat als er iemand is die eens een brief verdient het wel meneer Tjielp is. Geen idéé waarom eigenlijk.
Omdat ie de hele dag zelfverzonnen lofliedjes zingt zeker? Of omdat hij verreweg de knapste neus bezit? Omdat hij stilletjes door de Brievenfabriek sluipt als ik middenin één van mijn brieven ineens een woord bespeur dat alleen tevoorschijn durft te komen als het denkt dat er niemand is om door gehoord te worden? Omdat alles wat er hier kapot gaat door hem gerepareerd wordt met een rol tape en een kuil in zijn wang, hij weet dat ik moet lachen en huilen tegelijk van pirouettes draaien, stripjes tekent om me op te vrolijken als de woorden liever een dagje in mijn hoofd willen blijven logeren, van kussen houdt en ik van die van hem, altijd zegt dat alles goed komt en hij het alleraardigst lacht van de ganse Brieven- fabriek, de wereld, het heelal soms eens?
Tja.
Als je het zo bekijkt.
Maar ja, maar ja! Meneer Tjielp is een iemand en iemanden schrijven, dáár begin ik niet aan. Dus ik dacht:
als we nou eens net doen alsof jij meneer Tjielp bent, dan schrijf ik jou een brief. Volgens mij kan dat best. Kijk zo: Hokus Pokus Pilates Pas, ik wou dat je meneer Tjielp was! Nou ja, je weet hoe het werkt. En dan doe jij gewoon zo een beetje geduldig lezen, halverwege je wenkbrauw opkrullen in de vorm van een vraagteken -even oefenen hup- en aan het eind zeggen dat dit heus de allerleukste brief was tot nu toe.
Zullen we? Je mag het ook zeggen als je geen zin hebt hoor, dan vraag ik het wel aan Abracadabra.


Tjielp

4 opmerkingen:

  1. Als ik mijn wenkbrauw opkrul, krult mijn neus wel mee, vind je dat oke?

    Want als je dat nog oke vindt, dan kan ik aan het eind zeggen: dit is heus de allerleukste en ook allerliefste brief tot nu toe.

    Ik geef je nog wat magische raad mee: geniet van elkaar!!!
    Hopelijk wil je mijn raad in een zakje stoppen zodat het niet zomaar vervliegt en je telkens even de magische raad mag herinneren.



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meekrullende neuzen zijn altijd welkom. Dank voor de magische raad. Ik knoop het in mijn opkrullende oren.

      Verwijderen
  2. Dit is de allerleukste brief. En hij is mooi ook, want ik kreeg een heuse huilbui, dank je hiervoor. Tatie x

    BeantwoordenVerwijderen