zondag 30 juni 2013

Tot Slot (#365),

aan het begin van dit jaar in brieven had ik geen enkel idee waaraan ik begon en nu ik bij het eind er van aangekomen ben, weet ik niet precies waar ik mee ophoud.
Dat dit de laatste brief is weet ik wel. Ik heb zin om te zwijgen voor een tijdje, want het is tenslotte vanuit stilte dat iets de mogelijkheid heeft om te ontstaan. Ik kan bijna niet wachten om te ontdekken wat dat nou weer zal zijn.
Vanaf morgen is alles anders.
Ik ga verhuizen naar een andere stad. Ik krijg een tuin vol gras voor jubeltenen en blote benen. Er woont een kikker die wat knorrig lijkt, maar die vast meevalt als je 'm wat beter kent. Er is een boom om te omhelzen als er niemand kijkt. Ik ga turen naar de balken aan het plafond en eens horen wat er langs komt waaien in mijn kop als ik ergens anders ben dan waar ik heel lang was.
Het was mijn bedoeling om van mijzelf een maker te maken. Dat is gelukt. Een beginnend maker, dan toch, want één van de dingen die ik heb geleerd het afgelopen jaar is dat de wereld, die je zoekt en van jezelf is, veel groter is dan je van tevoren dacht als je 'm eenmaal hebt gevonden en er binnen bent gestapt. 
Dankjewel liefste mensen, voor het dagelijks lezen, meeleven, aanmoedigen, adopteren en terugschrijven. Sjonge, zullen we een potje dansen om het te vieren? Het is zomer!


Adieu!



Dikke zoen,

Tjielp

29 opmerkingen:

  1. Ik dank jou Tjielp!

    Ik keek al heel snel uit naar je blogjes en vind dat je je project wonderbaarlijk goed tot leven gebracht hebt. Want dat heb je! Je hebt het niet alleen uitgevoerd/gedaan/gepresteerd... je hebt het echt tot leven gebracht want ik leefde dagelijks mee en ik weet zeker dat ik niet de enige ben.

    Veel plezier met je nieuwe ontdekkingsreis!! Geef die boom alvast een knuffel van mij :-) En vergeet niet hem een naam te geven!
    Nu ja, als je dat wilt natuurlijk... het is jouw nieuwe reis he.

    Bah, hoe sluit je zo een "laatste" reactie af. Ik hou helemaal niet van afsluiten en afscheid nemen.

    Ik geef je maar gewoon een dikke knuffel en een welgemeende dankjewel voor een jaar lang elke dag een portie schoonheid en plezier en verwondering en gezelligheid.

    Dikke knuffel
    Lotte
    ps: ik ben waanzinnig trots op je

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lot, wat een mooie woorden, lief! Ik hou ook niet van afscheid nemen, maar ik hou er wel van als dingen een goed einde hebben. Dit is er zo één, geloof ik. Dank je :-)
      X

      Verwijderen
  2. dag lieve leuke Tjielp,
    het ga je goed!!! Ik ontdekte je pas toen je al ruim de 300 Dingen was gepasseerd, en wat een ontdekking was je!!Ik heb dagen aan het teruglezen geweest, en aanklikken en weer lezen...wat een feest...wat een werelden erbij....zomaar...
    dank je wel voor zoveel moois, zoveel inspiratie, zoveel mooi,anders kijken..
    ga verder, ga door...
    hoe dan ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was heel erg leuk om ontdekt te worden (of zeg je zoiets niet?). Dankjewel lieve, leuke Jacomine, tot een volgende keer!

      Verwijderen
  3. Dank je wel lieve Tjielp!
    Je hebt je project voltooid, gefeliciteerd!

    Je hebt me vaak aan het lachen gemaakt en me ook vaak heel diep ontroerd met je brieven, daar wil ik je echt voor bedanken, bij deze dan......dank je wel voor jou!

    Ik ben wel heel nieuwsgierig naar jouw kikker, die van mij zijn ook een beetje van die knorrige typjes, maar ze zijn best fijn om in de buurt te hebben, anders is het ook maar zo stil in de vijver denk ik dan maar.
    Omarm je boom, en geniet van het gekriebel van het zachte gras tussen je tenen, want alles komt goed.

    Heel veel plezier met ontdekken en op avontuur gaan, dat het je meer dan goed zal gaan en tot ziens, waar dan ook!
    O ja, ik ben echt heel trots op je, dat weet je toch?

    En een dikke zoen van mij.... ik doe een dansje met je mee..proost, op jou en de zomer!

    Els X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hola lieve Tjielp, wat ben je toch een moedig en creatief persoon! Dit jaar is een grote overwinning geweest, en ik bewonder je doorzettingsvermogen enorm. En natuurlijk heb ik erg genoten van al je creatieve uitspattingen en personages. Zeker een goede basis voor een volgend project!! Geniet vooral van je nieuwe huisje en tuintje en een dikke knuffel ook voor Meneer Tjielp, voor het ondersteunen van jouw project het afgelopen jaar! Dat is ook wel een pluim waard!
    Heel veel liefs uit Spanje xxxk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, meneer Tjielp is een held! Ik geef het door, daar is vast blij mee, dankjewel!
      X

      Verwijderen
  5. Hallo Tjiellepieeee!!!! Geweldig gedaan, je hebt dit project tot een prachtig einde gebracht. Je bent zeker een maker geworden!

    Fijn om nog even een laatste glimp van Koekoek op te vangen, zijn capeje is gelukkig helemaal hersteld van de haaienbeet (of was hij nou aangevallen door een cactus ofzo?? ff teruglezen...)zijn ogen nog altijd even draaierig en welja, nieuw aspect, spaanstalig.

    Bedankt voor je prachtige verhalen, gedichten en tekeningen Tjielp, ik hoop er meer van te mogen lezen en zien.
    XxSeeya!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Koekoek kan inmiddels heel goed capes breien en/of naaien. Hij heeft al zo veel meegemaakt.
      Dankjewel Mike, voor het filosoferen in het groen!
      X

      Verwijderen
  6. Tjielpke...Mooie vrouw, prachtig mens, fascinerende creatieveling, maar boven alles mijn coach met haar gevoelig hart en enthousiaste ziel....bedankt voor je prachtig blog en je knettergekke discipline! Ik wens je mooie nieuwe dromen, dromen waarin naaktheid kracht is. Tatie X!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zoals ze in frankrijk zeggen " Chapeau "

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Knap gedaan 365 mooie momentjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Tjielper, een vraag voor je: vind je nou ook niet dat wij, als trouwe bloglezers van je, recht hebben op minstens 2 en maximaal 3948349238 bisnummers??? Dat doen de echte grote sterren toch ook? Voor mij ben jij ook mijn held, dus waar blijven die bisnummers nou?

    Groeten en excuses om je nieuwste avonturen zo abrupt te verstoren hoor, maar je wordt gemist :-)
    Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lot!

      haha, ik heb zulke drukke avonturen dat ik niet eens tijd zou hebben om een brief te schrijven. Nou okee, eentje dan: deze aan jou. Omdat missen nou eenmaal altijd beantwoord moet worden.
      :-)

      X Tjielp

      Verwijderen
  10. dankjewel, lieve tjielp,
    geertanoniem

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij ook, lieve Geert, voor al het lezen en glimlachen!

      Verwijderen
  11. Ik denk aan je en hoop dat het goed met je gaat!!!
    Liefs, Rens

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sjonge, moest nog een heleboel even bij lezen...
    Tja en dan stopt het in ene...
    Mooi...
    Heel mooi en fijn...

    Dank je voor alle fijne momenten die je met me deelde:-)

    Liefs JW

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi JW, wat leuk je weer eens te lezen. Dank voor al je mooie bezoekjes en veel plezier op je eigen ontdekkingstochten!
      X

      Verwijderen
  13. Toevallig een half jaar later kwam ik hier even terugneuzen.
    Gewoon omdat ik je schrijfsels mis.

    Fijne feestdagen met Koekoek en je maatjes
    Lotte

    BeantwoordenVerwijderen