vrijdag 3 mei 2013

Tjielp! (#307)

Even tussendoor en met de deur in huis: ik heb vandaag een weesding te vondeling gelegd. Tadááá!! Sjongejonge, wat was dat avontuurlijk zeg! 
Ik kon er namelijk niet meer tegen. En guppie zelf ook niet. Dat slingerde hier maar mistroostig en ongewenst door het huis. Alsof het een lieve lust was. Daar moest iets mee.
Wees niet bezorgd. Het was zijn eigen idee. Avonden lang heeft hij peinzend voor zich uit gestaard en toen hij eindelijk zijn mond open deed, was het om te zeggen dat het zijn enige wens was om op avontuur te gaan. Nou, als er iemand is die weet hoe het voelt als er een avontuur in je buik begint te borrelen, dan ben ik het wel natuurlijk. Ik heb ´m stevig ingepakt, vrolijk aangekleed en met oren vol knopen en goede raad op reis gestuurd.
Hij heeft beloofd zo nu en dan een kaartje te schrijven, zodat we weten hoe het met ´m is.
Nou, dat was het weer voor vandaag. Ik heb hier een arm Berwtje te troosten. Hij houdt niet zo van afscheid nemen en zeker niet als het om weesguppies gaat.


Ajuus!


Koekoek




4 opmerkingen:

  1. Spannend! Hoop dat guppie een heel fijn thuis gaat vinden! Liefs, Schaap

    BeantwoordenVerwijderen
  2. woehoe wat leuk! fijne reis guppie!

    oh en guppie, als het avontuur je even te eng wordt, dan moet je fluiten! echt dat helpt als je bang bent. nu ja... dat zeggen ze toch, ik weet het niet want ik ben nooit bang :-) haha ja tuurlijk wel, maar ik kan niet fluiten. (nee dat is geen grap)

    geniet van je reis en het verwelkomingsfeest (moet je wel eisen hoor)
    lotte

    ps: heb je je mailadres vermeld tjielp? dan weet je waar guppie overal heengaat! net als het reizende kaboutertje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bravo Koekoek! Jij bent kei goed in het verzinnen van avonturen! xxxk

    BeantwoordenVerwijderen