woensdag 11 juli 2012

Hoi Ideeën (#11),

ik heb vandaag ontdekt dat ik jullie helemaal niet moet bewaren! Ik moet jullie uitvoeren! Dat vinden jullie leuk!
Ik deed jullie altijd in een doosje en dan nog eens in een laatje en stopte jullie vervolgens veilig ver weg ergens achter in mijn hersenpan. Af en toe vond ik jullie dan weer en bewonderde jullie heel eventjes en nam ik me voor. Ooit! Later! Straks!
Soms raakte ik jullie kwijt en veel vaker nog ging langzaam jullie glans eraf en werden jullie kleiner en kleiner tot er niets meer achterbleef in mijn laatjes vol met doosjes.
Ha! Dat dacht ik tenminste.
Inmiddels weet ik dat jullie meesters zijn in het ontsnappen, de Houdini's van de geest. Jullie láten je niet eens bewaren ondanks jullie elastieken houdbaarheidsdatum. Ik heb het al zo vaak gehad. Dan dácht ik jullie diep in de krochten van mijn brein te hebben verstopt en dan zag ik jullie vervolgens uitgevoerd en wel voorbij komen. Gewoon zomaar ergens in het wild. En als ik jullie dan zocht, waren jullie inderdaad nergens meer te vinden.
Ik weet nu dit.
Dat jullie boven alles houden van licht en lucht en spelen en zijn gemaakt van stukjes hemel. Stiekem wurmen jullie je uit jullie benarde posities uit al die veel te volle hoofden van over de héle wereld en vliegen, tuimelen, wapperen de lucht door op zoek naar een nieuw, fris hoofd zonder verzameldrang, maar met zin om jullie eens even fijn uit te voeren. En daarbij heel veel lol te maken.

Dag Ideeën! Ik hoop jullie nog vaak voorbij te zien waaien. Ik zal in ieder geval altijd even zwaaien. Dat beloof ik.

Tjielp





Geen opmerkingen:

Een reactie posten